Monografia, Moderno

Ente
Ruolo: Editore, Ricercatore
Lingua: Italiano
Paese: Italia

From general to local History : Reflections on the utility of History, pp. 15-28
The role of ICT as a resource for the teaching and learning of History, pp. 29-52
Promoting effective Digital–Age Learning : Innovative pedagogies and practices in Digital Humanities, pp. 53-65
Storytelling as a tool for preserving, promoting and managing Italian cultural heritage, pp. 67-85
Digital Humanities models practices for History, pp. 87-105
The study of Local History : The Experience of a Course of Studies at the University of the Third Age, pp. 107-129
Dissemination in History and the project Between the Iberian World and Sardinia : "Viagiocando" throughout History to the present, pp. 131-151
Per non perdere il filo : Il laboratorio di storia locale per la tessitura di un'identità, pp. 155-165
Una mancata didattica della Storia della Sardegna nel Biennio del Liceo Classico, pp. 167-172
L'insegnamento della storia della Sardegna : Un'esperienza concreta, pp. 173-178
Pla Marcell, un proyecto vivo, pp. 179-185
Metodologías activas para el aprendizaje competencial de las Ciencias Sociales, pp. 187-193
Google Apps for Education and Chromebook tools at the Escola Vedruna Balaguer, pp. 195-199
La enseñanza de las ciencias sociales en secundaria, pp. 201-209
Percorso educativo "Mani che pensano, teste che fanno: dalla pratica archeologica al mondo dei concetti", pp. 211-221
Il MUDA (Las Plassas, Sardegna) per valorizzare e trasmettere il Medioevo arborense. Pregi e criticità, pp. 223-241
Teaching and promoting History : A crucial step in the process of cultural and identity awarness, pp. 243-248

# Collocazione Prestabile Disponibilità  
ISEM (MI) - ISEM Coll 29.39 No Biblioteca

Frontespizio/Indice